1 år <3

2 Nov

Tänk att min lilla prinsessa fyller 1 år. Ett helt år sen jag låg där på förlossningen i Hudiksvall å min lilla prinsessa skulle komma till världen. Hade egentligen ingen aning om vad som väntade. Eller hur nåt skulle gå. Det enda vi visste var ju att vår lilla bebis, vår lilla tjej, skulle ju komma ut till oss 🙂 På ett eller annat sätt 🙂

I morgon fyller hon 1 år ❤ Å vilket år det har varit. Det har gått grymt fort. Å mycket har hänt, Är nåt som händer i hennes utveckling hela tiden. Att man glömmer bort hur det var när hon var så där liten. Alldeles ny i livet. Nu kryper hon runt här som att hon inte gjort annat.
Hon har munnen full av tänder. Åtta stycken som kommit helt.. Å fyra kindtänder på väg. Två som syns.
Hon har mycket underbart fint  å lockigt hår. Efter pappsen 🙂 Men mamma får gärna inte ta i det. Å allra helst inte sätta tofs i det. Kamma det går bra ibland 🙂
Hon är mamma lilla busunge. Väger knappt 9.5 kg å är ca 75 cm lång 🙂
Håller på att lära sig att gå. Idag har hon gått mer än förut. Flera steg å flera ggr rakt ut mot inget 🙂 Annars har hon bara gått mot mig 🙂  Hon går, ramlar å reser sig igen å går igen 🙂 Underbart å se.
Pratar gör hon mest hela tiden. Inte mycket som vi fattar men det gör inget. Hon bara är så charmig o go o glad 🙂 För det är hon jämt. Alltid glad 🙂 Skrattar å snackar å vinkar.
Säger mamma, pappa, hej, där, titta, tittut, tack tack. ja.

Envis å bestämd är hon. Vet vad hon vill. Å låter andra höra när hon inte är nöjd med tillvaron 🙂 Duktig å leka själv. Älskar att gå. Flyttar på allt som går att flytta på 🙂 Sover bäst på ute i vagnen på dagarna.
Ja detta är lite om min kära ettåring här hemma. Eller blivande 🙂

Idag var det kalas för familjen 🙂 Lovisa fick massa fina paket. Å mamsen hade bakat tårta, från grunden för första gången. Kanon goa 🙂
Vi saknade så klart några, som vi önskade kunde vara med på Lovisas första kalas. Men är ju tyvärr så när man bor så långt från varann.

I morgon bjuder vi hit Lovisas kompis Adrian. å hans mamma Lotta ❤ Vi behöver bli av med lite fika. Vi hade alldeles för mycket så klart. 🙂 I morgon ska Lovisa oxå få smaka tårta. Hon fick inte det idag. Tänkte hon skulle få vänta på sin dag. 🙂

Ja ska vi köra lite bildbombning å kanske 🙂

DSC_1013

DSC_1012
Mys ute i höstrusket ❤

DSC_0005
Dags för 1 års kalas ❤

DSC_0007

DSC_0011 DSC_0013

DSC_0016
En av de väldigt uppskattade presenterna 🙂

DSC_0039
En av tårtorna mamma bakade 🙂

DSC_0053

DSC_0061 DSC_0062

DSC_0090

Har lite bilder på presenterna oxå. Men orkar inte lägga in mer nu 🙂 Så kommer kanske senare 🙂
Nu sover lillan i sin säng där uppe. Älskling å jag sitter å myser i soffan. ( Läs: Sitter i  varsin skön del av soffan, han ser på tv å jag sitter med datorn i knät 🙂 )
Ja tillbaka till verkligheten. I morgon när min kära dotter fyller 1 år.. Ja jag må vara tjatig. Men jag har ju knappt hunnit fatta att jag har en dotter. Att denna lilla underbara varelse är min dotter. Jag är hennes mamma. Å nu har hon redan funnits hos oss i ett helt år 🙂 ❤ Älskar henne å hennes pappa mest av allt ❤

Ett svar to “1 år <3”

  1. Johanna - Mamma till Leija 3 november, 2013 den 06:58 #

    Grattis Lovisa på första födelsedagen! Så fin tårta & kul med dockvagnen!
    Kram

Kommentera

