träningsblogg ?

18 Mar

Ja hej på er.. 🙂

Dop avklarat. underbar helg med underbara familjen 🙂 Ska se om jag kan leta fram lite bilder så ni får se :O)

Jag har problem.. Vet egentligen inte var det ligger.. Om det är motivationen jag inte riktigt har eller vad det är.. Men jag fattas några kilon till för att nå min före gravid vikt.. Det känns tungt.. Liksom efter nästan fem månader ska de va borta 🙂 Och jag vill träna.. MEn gym är tyvärr uteslutet för tillfället. Det är gratis träning som gäller ett tag.
Så promenader med lillan i vagnen tycker både hon å jag om. Men det räcker ju inte.. Måste ha lite muskler oxå.. Och så måste jag äta bättre.. o mindre av skiten jag stoppar i mig..

Men så har jag kommit på en sak som kanske kan hjälpa mig på traven.. Om jag skulle blogga lite om mina mål och mina planer. Lite om mat o lite träning kanske.. Ska försöka hålla igång det iaf. För jag tänker att kanske om jag skriver ner det så jag själv ser det o så andra ser. Då måste jag göra nåt. Blir ju pinsamt annars 🙂 Så kanske det kan bli min inspiration 🙂

Tänker kanske ge det ett försök iaf 🙂

Idag måndag har jag iaf gått två vändor till gärdet (ska kolla en annan gång hur långt det är ). Gick till öppna fsk i morse och sen hem vid lunch. Sen skulle vi till svärmor o äta. Tomas åkte bil för att hjälpa Tomas2 att köra grejor som skulle dit. Och envis som jag var, efter att provat byxor som inte passa, så gick jag dit istället 🙂

Har heller inte idag intagit nå ”onödigt” (dvs socker, godis, läsk eller kakor.) Så det har varit en bra dag. Har druckit mycket vatten.. Bara frukt o grönsaker jag dock saknat idag 🙂 Men tar ett steg i taget 🙂 Det här ska gå.. Har jag bestämt mig för 🙂

nu ska jag snart gå o lägga mig tror jag.. Passa på o få lite sömn nu när snuttan sover 🙂 Som för övrigt sover rätt bra nu för tiden 🙂 Gillar vi 🙂 För det innebär att både mamma och dottern är pigga o glada tidigt på mornarna 🙂

Ha de great fina ni 🙂

Ett svar to “träningsblogg ?”

  1. Sofie 19 mars, 2013 den 08:39 #

    Ja de är kämpigt att komma igång. Vi e nu i en orkar inte sits haha
    Men bestämmer man sig så går de:)
    Bestäm å planera måltider, å ha korta mål.
    Promenera flera gånger i veckan.
    Sen finns de massa övningar att göra hemma:)

    Kramar

Kommentera

