Full fart framåt :)

21 Feb

Ja dagarna går. O veckorna går.. Alldeles för fort.. Och i o med det så växer ju min lilla tjej å 🙂 För fort ! snart fyra månader har ju gått..
Men nu saktar vi ner lite.. Är inte riktigt där än 🙂

Snart är det dop. Så det är full planering kring det just nu. Mycket som ska ordnas o grejas.. O så ska ju allt annat funka under tiden.
Ungen ska ju tas hand om, och underhållas, mamman ska underhållas, hemmet ska va rent, mat ska lagas o disk o tvätt osv 🙂
Men det flyter på rätt bra.. Denna veckan har gått i ett nafs.. Men så har jag oxå gjort nå varje dag.

I måndags fick jag besök av två härliga (gravida) tjejer. 🙂 O en lite go kille, men han lånade bara min balkong att sova på under hela tiden 🙂 Och fina presenter fick Lovisa 🙂 Det tackar hon för, alla som var med på dem 🙂 Tess, Helen, Anna, Monica, Kerstin o Eva ❤

I måndags på förmiddagen var vi på öppna förskolan. Jag o Lovisa och Maria o Line. Var på babysång. Lovisa gillar det 🙂

Tisdag var det dags för öppna förskolan igen 🙂 då för att träffa en kompis där 🙂 Det var trevligt.. O vi var inte så många där.. Så det var rätt skönt 🙂

Igår tog jag Lovisa i vagnen och gick till ren. Mötte upp en nyfunnen kompis (från föräldragruppen) och vi gick tillsammans en lång promenad. Störtskönt var det 🙂 Sen gick vi hem till henne o åt lunch o fikade. Hade en mycket trevlig eftermiddag 🙂 Jag gick sammanlagt 2 tim o 22 min 🙂 Och det vart 10,24 km 🙂 Har en app som håller koll åt mig 🙂 Så vart lagom mör sen 🙂 Så Tomas fick komma o hämta mig.. Men han var ju tvungen att först åka hem o hämta stolen, inte så populärt kan jag säga : )Med en trött man efter jobbet 🙂

Idag är det dags för återträff med föräldrargruppen från mvc 🙂 Hoppas alla kommer dit. Vore skoj o få se alla små sötnosar 🙂

I helgen är det dags för dop, En kompis lilla tjej ska döpas då 🙂 Ska bli trevligt.. 🙂

Sen nästa vecka är det fullt upp till helgen då vårt dop är.. 🙂

Det är bvc, föräldragrupp, träff med prästen, handling inför dop, skånegäster kommer 🙂 Ja helt enkelt en härlig vecka att se fram emot 🙂

Nu ska jag gå o fortsätta göra rent kylen medans lillan sover. Och kanske få i mig lite lunch 🙂

Om vi inte hörs innan så ha en trevlig helg:)

kram på er underbara!

DSC_0883
Lillgumman gillar verkligen babygymet. Ligger ofta o pratar med sig själv eller djuren 🙂

DSC_0888
Och försöker vända sig, men kommer inte längre än på sidan 🙂

DSC_0892
Om inte mamma hjälper till vill säga 🙂 O när mamma vill, får vi ju träna nacken lite motvilligt:)

DSC_0887
Lilla kusin Line var o hälsa på o låna vagnen 🙂

DSC_0904
Dags för utgång 🙂 med mamma o pappa 🙂

 

2 svar to “Full fart framåt :)”

  1. Sofie 21 februari, 2013 den 04:40 #

    Fullt upp 🙂 de e skönast så:)
    Ja snart e veckan då vi kommer :))
    Stora tjejen:)
    Kram

  2. Stina 22 februari, 2013 den 04:02 #

    Visst går tiden fort? Det var ett tag se’n vi besökte dig i Hudiksvall 🙂 Mysigt med dop! Ska ni döpa i kyrkan? Hoppas på bilder 😉 Kramis och trevlig helg!

Kommentera

