Onsdag :)

3 Okt

Ja halva denna veckan har gått. JAg har fått två hela dagar att gå =) hehe..

Måndagen gick jag ner till willys för att handla snitzel (eller hur det stavas). Fast jag har frysen full med mat, och Tomas skulle kunna handlat på vägen hem. 🙂 Men jag ville göra nåt. Och komma ut lite varje dag är skönt. Det tog sin tid och var lite jobbigt men rätt skönt å =)
Det som inte var lika skönt var när jag kom ut från Willys och upptäcker att det regnar ute=) Bara att äta färdigt glassen, som jag unnat mig, dra upp huvan o gå hem =)
Var dyngsur när jag kom hem. Var sånt här fint regn och jag går ju inte fortare för att det regnar 🙂 Men när man kommer hem så hoppas man i one piecen och upp i soffan =)

Igår var en både bra o dålig dag. Jag vaknade kvart över fem och kunde inte somna om. Så låg o glodde i mobilen tills Tomas skulle vakna tio i sex. Sen klev jag upp med han och körde han till jobbet. Så jag kunde ha bilen o ta mig ut på ärenden.
Så det vart apoteket och förskolan, för att lämna papper.

Sen vid två hämtade jag T på jobbet, vi skulle på föräldragruppen för första gången igår. Vid halv tre. Gick ganska bra där.  Varken han eller jag hade några direkta förväntningar. Men tyckte att den del var ok o en del är självklara för oss 🙂
Nästa gång är på¨fredag, men mycket tidigare på dagen så då tänkte jag gå dit själv. Så följer han nog med nästa vecka igen.
Det är fyra träffar 🙂 Så vi får se efter dessa vad vi tyckte 🙂

Ringde till Fk igår å. Jäkla less jag blir på dem. JAg har varit i kontakt med dem så många gånger. Frågat för att jag inte vet. För att jag är orolig. Men ändå kan de inte vara tydliga så jag förstår vad jag ska göra. Lämnade in mina uppgifter för en månad sen, och fick igår veta att de inte ens tittar på dem förrän jag gjort en ansökan. Som de sa att det kunde man göra i förväg om man ville, inte att man måste det för att få reda på hur det ser ut med dagsbelopp.
Jag har väntat på att de ska räkna ut min dagsersättning innan jag bestämde hur många dagar jag ville ta ut. Men då var jag ändå tvungen att ansöka. Så gjorde det nu då, så får jag ändra det igen om det inte passar då antagligen. Men känner bara.. Kan ni inte vara mer tydliga med hur man ska gå tillväga!!!!!!!

Det dåliga med gårdagen var att jag hade så fruktansvärt ont i ryggen. Och sammandragningar titt som tätt.. Och liksom spänd i kroppen. Hade ont lite här o var. Ljumsken bråkade den å.. Men det har jag hunnit vänja mig vid. Men ryggen brukar jag inte ha direkt ont i.. Så det var lite jobbigt..

Jag vaknar ofta tidigt nu, mellan tre o fem, för toabesök. Och har så svårt att somna om ofta. Idag vakna jag redan vid fyra och kunde inte somna om.
Vet inte hur jag ska ligga, blir hungrig.. osv..
Så låg och väntade tills Tomas skulle kliva upp, då gick jag upp o åt frulle. Sen la mig igen 🙂
Skönt nu att jag bara är hemma så jag kan sova en stund på morgonen/förmiddagen, när jag haft såna nätter.

Nu ska vi se vad vi kan åstadkomma för att få denna dagen att gå =) hehe..

Ha det toppen iaf 🙂

Kram på er

Ett svar to “Onsdag :)”

  1. Sofie 9 oktober, 2012 den 04:15 #

    Mysigt att komma ut å gå:) trist med regn bara haha
    F-kassan e skit. Så jäkla sega så de e inte klokt:)
    Kramar

Kommentera

