Söndagsblogga :)

30 Sep

Ja det verkar ha blivit så för mig 🙂 Jag bloggar på söndagar 🙂 Har väl mest tid och lust då kanske. Men har ju haft tid i veckan å, då jag inte jobbat varje dag. Men å andra sidan kanske inte haft nån skriv lust. Eller nåt att delge alls 🙂

Denna veckan har varit en bra vecka. Har varit blandad. Både med jobb och vila, och även andra trevliga saker.

Måndagen innehöll en lagom lång arbetsdag, som resulterade i att jag fångades på foto =) Då det var fotografering på den förskolan den dagen.. Kände mig inte gjord för det, men man fick bli som som man blev 🙂

Tisdagen var det vila, men på eftermiddagen dags att besikta bilen. Andra gången i mitt liv jag gör det 🙂 Gick bra även denna gång. JAg gjorde inte bort mig och bilen gick fint igenom 🙂

Onsdag, var även den en vilodag. Men på em äntligen dags igen för bm-besök. Man ser ju fram emot dem varje gång nu. Vill ju höra lillens hjärta:) Även om jag känner att den rör sig flitigt 🙂 Och där så allt bra ut. Hon är så nöjd med mig. Mina värden är bra. Och magen växer fint. Följer min kurva jätte bra.
Det roligaste var när vi gick in till henne och hon säger ”DU börjar få lite kula nu”, Ja tack va kul att höra det för en gångs skull, och inte bara vad stor du är,- fick hon till svar 🙂
Men hon tyckte absolut inte att jag var så sådär STOR som en del tycker. Men hon ser ju oxå många magar och har sett många olika skulle jag tro 🙂 Men ja min mage är ju stor i jämförelse med vad den har varit. Konstigt vore det väl annars. 🙂
Men nog om det. 🙂

Torsdag, vart det först inge jobb, men sen ringdes jag in lite akut. Precis när jag kommit hem efter att ha handlat med Milla. Så jag tog och GICK dit och jobbade lite. DEt var lite väl tungt det att gå dit. Särskilt när jag inte kunde gå sakta. Men det var trevligt att få jobba några timmar 🙂 Så jag la mig sen å direkt när jag kom hem. 🙂
Senare vart det mer handling med mannen. Både dollar och mat på ica hanns med. OCh den kvällen somnade jag ovaggat 🙂 Och sov hela natten 🙂

Sen kom den långa fredagen. Nu skulle jag utsätta mig för nåt som jag inte visste om jag orkade. 🙂 Jag skulle först jobba mellan 7,30-13. På ett ställe. Sen hem och vila en stund sen köra vidare till ett annat för att jobba 15-21,30. Men det gick 🙂 JA jag klarade det ganska bra. JAg kände dock att jag nog snart jobbat för sista gången. Men det gick. 🙂 Kroppen var färdig när jag kom hem den kvällen. Men det var härligt och intensivt.
Skulle egentligen jobbat idag å, men vart ändrat pga förändringar på stället. Så det behövdes inte. Så troligtvis har jag jobbat mitt sista pass nu.
DEt känns så iaf. Kroppen är tung. Jag känner inte att jag är till någon nytta där. Och när jag väl jobbar så kan jag inte bara sitta o se när andra gör saker, utan jag själv gör saker som är jobbiga för mig. Kände tex att böja sig börjar bli riktigt jobbigt nu, och ska man då tex klä på små barn eller städa på golvet så är man inte till så mycket nytta.

OCh det är ju bara fem veckor kvar nu. Så det känns ändå ganska rätt att lägga av nu. Låta kroppen vila. Få lite gjort här hemma istället. Boa och känna in sig med alla nya saker som står här o väntar på bebis 🙂

Igår hämtade vi barnvagnen å =) Så nu är den oxå klar och väntar 🙂 Eller ja den är inte bäddad eller så. Utan den är monterad o klar 🙂 Kändes konstigt att köra den ut ur butiken och lasta in o ur den i bilen 🙂 Dock ännu konstigare när den nu står här i  mitt hem 🙂 Men den är så fin 🙂 Är nöjd med den 🙂
Vi drog iväg till Söderhamn på morgonen igår. De hade på barnens hus nå event de kallade ”när två blir fler”. De hade bra erbjudande, lite tävlingar och info från olika företag. Och så fick de första 100 kunderna en goodibag 🙂 DEt fick man då om man var gravid eller nyss fått barn 🙂 OCh ja det var ju bara såna av det slaget som hängde på låset =) VI gravida och nyblivna mammor =) hehe.. Vårt besök var iaf avklarat på 25 min =) Då stod vi i kassan 🙂 Så det gick snabbt. VI hade fått det vi ville 🙂
Så vi drog vidare till Hudiksvall då =) Vårt mål där var babyproffsen 🙂 För sällskapet (Maria och Tomas) skulle köpa ett skötbord som var till bra pris där:)
OCh mc donalds vart det så klart.. Tänk att det kan vara så gott =) Smakade den nya mc flurry mars oxå, och det var nåt helt i min smak 🙂

Kan ju tillägga att det är lite tråkigt att jag bara bloggar på söndagar, för det blir alltid så långa inlägg för jag har mycket att få ur mig 🙂
Får väl bättre på mig nu om jag blir hemma ett tag då 🙂

Nä men lite bilder på det kanske 🙂


Innehållet i goodiebagen. Den var från libero. Med lite info, prover och tidning.

 

Och så kommer vagnen då 🙂 Det är en Emmaljunga City Cross, med hård lift. Färgen är PP Black.


Fotsacken är PP Black&Blue. Dvs, linjerna mitt på den är lite blåa, men jag tycker inte det syns på bilden tyvärr.


De fina fälgarna som mannen föll för 🙂 Eller vi bägge föll lite för att hela chassit var svart 🙂

Ja det var det de 🙂 DEt vi väntar på nu är skötbordet. Det hade fortfarande inte kommit. Förhoppningsvis denna veckan. Så vi kan få klart det oxå. Har påsar på golvet här som jag vill packa upp och få någon ordning i 🙂 Men är ju bra på ett vis, då har jag nåt att göra sen när det kommer oxå 🙂

Måste oxå säga en rolig sak 🙂 När hon visade oss och gick genom vagnen i affären så när vi kom till hur man skruvar bort bågen(för att få plats med hårdliften) Så tittar hon mest på Tomas. Så säger hon ” Ja jag tittar på dig,för det brukar ju vara männens bit det där med att skruva o så” O jag bara skrattade, och kände. Du känner inte oss 🙂
Och så sant så, för vem skruvade bort den, Jo Jag 🙂 hehe.. JAja.. Det är kul det där. 🙂

Nu ska jag nog gå se om min man är vaken så vi kan äta lite frukost 🙂
Och förlåt än en gång för att det blev så långt. Hoppas jag inte tröttat ut er, och lovar att bli bättre om jag vet att det händer mycket 🙂

Kram på  er

Ett svar to “Söndagsblogga :)”

  1. Johanna - Mamma till Leija 30 september, 2012 den 11:30 #

    Vilken bra vecka ni haft! Vagnen va jättefin! 🙂
    Kram

Kommentera

