Myssöndag… Eller ja städ… :)

23 Sep

Söndag idag då 🙂 Ännu en vecka har gått. Och den har gått ganska fort fast den varit lång. Har varit fullt upp många dagar. Mycket jobb, med lagom långa arbetspass då, och sen varit mycket med mina syskon då de behövt mig 🙂

Så i helgen har jag faktiskt passat på att vila mig. Ville sovit mer, men när jag kan sova på morgonen, då vaknar jag tidigt,, Suck.. Men så är det väl jämt.

Idag har vi dock städat lägenheten. Den behövde lite omsorg 🙂 Men har inte gjort några större ansträngningar annars 🙂 Mest myst i helgen. Mannen och jag.

Igår så var det mys tyckte jag. Då packade vi upp bilbarnstolen ut lådan och monterade ihop spjälsängen och fick den på plats.

(Nu tryckte jag pa nan knapp som gjorde att allt vart tok har. knapparna stammer inte overens, sa de tre sista bokstaverna, ingen ide jag forsoker skriva dem, da de bara blir nan figur, funkar inte. och ingen symbol ar pa ratt stalle,
Kan ju inte blogga nar det ar sahar.)

Nu verkar det funka igen. Å Ä och Ö funkade inte. plus att symbolerna vart fel. Men verkar vara här på bloggen bara det vart tok. För det funkade på word.
Aja, det funkar nu iaf…  🙂

Ja söndag då idag ja. Det innebär att ännu en vecka även gått i denna väntan. Idag är det sex veckor kvar. 34 veckor har gått nu 🙂 Helt otroligt. Känns fortfarande skumt och konstigt.  Samtidigt som man längtar ju som en tok. Tror mest att det är det att man inte riktigt vet man kan ska vänta sig. Även om jag vet att ut ska det komma en bebis. Vår bebis. Men ändå. Man vet ju inte alls hur allt kommer starta, när det kommer starta, hur det kommer kännas, hur det kommer gå, hur det kommer kännas efter förlossningen 🙂 Osv.. Det är så svårt att sätta sig in i och försöka tro och ana hur det ska bli eller kännas och så. Det är som en helt ny värld 🙂

Kan ibland oxå tänka och känna lite så som att ja jag är gravid nu, det är det jag är. Jag går runt och växer. 🙂 Magen blir större. Alla får prata om den fritt och röra på den som om det vore vilken turist attraktion som helst. Jag går runt och är lite vackert tjock så att säga.
Så svårt ibland för mig att förstå att detta kommer försvinna sen. Jag kommer ha en deg på magen, som ska tränas, som folk inte tar på.
Det kommer inte röra sig inne i min mage längre på det här mysiga sättet det gör nu. Men det kommer istället ligga en liten krabat utanpå min mage och i vår famn. Som kommer förgylla våra liv 🙂 Ibland svårt att få ihop det 🙂 Men är ganska säker på att det kommer kännas underbart å =)

Lite bilder på det här.. Ja tror nästan det.. 😉 Vart lite djupt här 🙂


Måste ju bara visa denna fina tårta mannen min fick när han fyllde år 🙂 (Av Milla o Manda tror jag det var som hjälpts åt :))


Nu skulle äntligen lådan packas upp 🙂


Och denna skönhet skulle äntligen få komma upp och vädras lite innan det blir dags för användning (längtar)


Och så passar den även i sulkyn som vi har, som stått länge och väntat även den. 🙂


Och äntligen fick sängen komma upp å =)


Och bebis får då sovplats i hörnet i sovrummet 🙂
Tycker det vart super mysigt. Men känns ovant när man är där inne och ser den. Tror det var lagom tid nu att sätta upp den, så att man vänjer sig lite 🙂

Har även haft lite fotosession med min lillasyster 🙂 Inte så lätt för henne att fota med stor kamera, då hon har en gipsad arm 🙂 Men hon är duktig och fick till några fina ändå =)

Bilderna är tagna i vecka 33+5 🙂

Allt för nu 🙂

Tack o hej leverpastej 🙂

 

2 svar to “Myssöndag… Eller ja städ… :)”

  1. Johanna - Mamma till Leija ♥ 23 september, 2012 den 09:36 #

    Så mysigt att komma i ordning! Vänja sig det gör man aldrig, haha!
    Kram

  2. Sofie 26 september, 2012 den 09:00 #

    Ååå va fint. Å så mysigt bebisen får de där:)
    Förstår dina tankar, men sen har man barnet å bryr sig inte lika mycket om degen 🙂
    Kramar

Kommentera

