7 Veckor kvar :)

16 Sep

Jag har haft lite bloggtorka. Har inte direkt haft nå å skriva om eller för den delen orkat.
Har väl egentligen haft en del gnäll på g, Om lite allt möjligt. Bland annat allas åsikter hela tiden om hur stor man är. Men det orkar jag inte bry mig om. Jag är lagom stor så att min bebis får plats att växa. Och det är huvudsaken det. Sen var det väl nå mer.. Ja just det.. Att jag inte har nån koll på vem eller om nån läser här, då det även varit lite kommentar-torka. Men det orkar jag heller inte bry mig om 🙂

Denna veckan har jag jobbat nästan alla dagar, utom Torsdag. Då behövdes vilodag. OCh bara hela dagar (8-9 timmars pass) Det går fortf bra. Men jag blir bra nog trött.. Dagarna har gått och jag har inte hunnit/orkat tänka på nån eller nåt annat.. Bara jobbat, ätit och sovit känns det som 🙂
Men det är kul. Och jag tänker kämpa på så länge jag orkar. Men måste lära mig mer att lyssna på min kropp.

Har även varit iväg och lagat bilen i veckan. Ja det kostar juh.. Men ett måste. Måste ju sköta om han så han håller ett tag till vår kära kärra 🙂
Har inte tagit så mycket nya bilder. Men tänkte att jag ev skulle försöka få till några idag.

Ja idag har vi nått 33 hela veckor. Så i morgon entrar vi ny vecka. Det närmar sig med stormsteg, samtidigt som det ändå är ett tag kvar 🙂
Jag står ganska stabilt på +10 kg ungefär. har gjort ett par veckor nu. Vet att det kan rassla till nu på slutet 🙂
Jag har länge varit lite mallig, eller vad man ska säga, Asså jag har inte haft så mycket besvär. Och det är jag glad över. För jag hade förväntat mig mer.
Men ska nog vara lite försiktig med hur mallig jag är 🙂 För nu kommer dem 🙂 Fast det gör ju egentligen inget. För jag är så nöjd att jag fått mått så bra och inte haft ont nånstans under nästan hela tiden. Inte svällt eller så heller.
Har inte svällt nå vidare nu heller, men känner vissa dagar att ringarna är lite trång, när jag blir svettig och så. Så för säkerhets skull så har jag hängt dem i halsbandet. Vill ju inte behöva förstöra dem.
Har inte haft några större problem med att sova på nätterna, tills nu då 🙂 Eller jag vaknar en gång för toa besök, oftast framåt tidig morgon. Och har väl efter det ibland lite svårt att somna om. Magen är lite svår att lägga nånstans när man ska sova ibland å 🙂 Men sover oftast väldigt gott 🙂
Har lite ont i ljumsken ibland, och kan få lite mer ont om jag varit lite mer aktiv.
Annars tycker jag bara att det är härligt att vara gravid. Har inte så mycket att klaga över. Klagar inte så mycket över de lilla besvär jag har heller, då jag vet att det kunde varit värre. Och kan bli 🙂
Gillar att ligga och titta och känna på magen när bebis rör sig. Bebis gillar dock inte så mycket att bli filmad, så det har jag inte lyckats med så många ggr. Heller inte när pappa ska känna, Då blir det tvärnit i magen 🙂

Ska väl börja ta tag i sakerna här hemma, till bebis, snart å. Allt står ju fortf i ett hörn nerpackat 🙂
Men har iaf börjat på att packa bb-väskan. Så den är nästan klar. Kan ju vara bra om nåt skulle hända lite innan det är tänkt. Men bör nog packa upp bilstolen oxå snart, som står i lådan. Så den är lätt att bara ta med sig om man behöver åka 🙂
Sen ska det väl skruvas ihop säng, ta upp och vädra lite täcken och kuddar. Vet ju inte hur de luktar o så. Så tänker ta upp dem lite före och vädra eller tvätta om så behövs.
Ska snart nå tag även hämta hem vagnen och skötbordet. Skötbordet vet vi dock inte om det kommit än, då det var försenat till leverantören. Men Vagnen är iaf på barnens hus. Så kanske om två veckor eller så tänkte vi hämta hem den 🙂 Kommer kännas så konstigt att ha dessa sakerna ståendes här sen. Liksom ska vi få användning för dem. Känns konstigt men samtidigt underbart när man ändå vet hur vi ska få användning för dem 🙂 Att liten krabat ska förgylla vårt liv snart.

Nu är älskling vaken. Så nu ska jag se till att det blir frukost här 🙂

Ha en trevlig söndag!

KRam på er

 

2 svar to “7 Veckor kvar :)”

  1. Johanna - Mamma till Leija 16 september, 2012 den 12:35 #

    Skit i alla dumma kommentarer. Ingen graviditet e den andra lik & du set ut som du gör. 10 kg va inte mycket. Skönt att du inte har några större besvär. Ja, man förväntar ju sig det värsta, haha. Fia visade igår hur bebis rörde sig i din mage. Så jäkla häftigt! Snart e hen här, spännande! 🙂
    Kram

  2. Sofie 21 september, 2012 den 09:32 #

    Håller med Johanna, skit i va folk tycker å tänker.
    Tänk att snart kommer bebisen:) nog snart dag att börja packa upp allt å fixa 🙂 de e det som e de roliga hihi
    Du e såå fin om magen.
    Saknar dig.
    Kram

Kommentera

