Birka Kryssning :)

27 Aug

I helgen åkte vi på en 1 dygns kryssning med Birka båten. Det var för att fira tvillingarna som fyller 30 denna veckan. Dvs min man o hans bror då 🙂
Det var Tomas o jag, Maria o Tomas, Maggan o Chrille, Jimmy(tvillingen) och hans tjej Elin, Elins mamma med sambo. Så det var mycket trevligt tyckte jag 🙂 Sov gott på natten gjorde jag å. Fast lite för lite. Kroppen orkar inte som förr inte 🙂

Annars var det lugnt. Vi lyssnade till lite olika ställen där de spelade. Vid ett gav vi upp, Tomas o jag. Då var vi trötta. Vi delade ju hytt fyra st. Så hans bror Jimmy med tjej, som vi dela med, kom vid två. Då var vi fortf vaken, men sen tror jag vi alla somna som klubbade sälar.

Dagen efter kom det jag längtat mest efter, frukostbuffen 🙂 hehe.. Älskar det 🙂

Sen var det att roa sig resten av dagen. Blev vila för vissa, taxfree shopping, och annan avslappning till viss underhållning.
Vid två åt vi lunchbuffe, det var rätt gott å faktiskt. Även om utbudet inte är vad det brukar vara när man har middagsbuffe. Men det är lugnt. Det var gott och mätta vart vi. Och 7up fanns även här 🙂 Tur jag har fallit för en sådan billig dricka:) hehe..

Kom i land vid fyra. Sen var det bussresa hem. En ganska stökig sådan kändes det som. Många som var fulla fortfarande och förde en massa väsen. Jag har inget emot folk som är fulla, har kul o pratar högt. Men Tyckte det var lite för mycket för min smak. Lite för högt ljud, och lite för lite respekt för oss andra. Men i Gävle åkte de äntligen av. Så fick lite lugnare sista biten.
(råkade radera en del av texten, så hoppas jag inte missat att få med nåt av det jag skrev.)

Kom hem efter halv nio o snälla Milla hämtade oss, körde oss på lite små ärenden och sen äntligen var vi hemma i vår tysta vrå. Bara min man o jag 🙂
Sen Mat, dusch o sängen.

Idag blir det jobb några timmar nu på eftermiddagen. Sen ska vi försöka röra på oss, o få bort kilona vi gått upp i helgen 🙂

Lite bilder från helgen 🙂

Kan tillägga att jag på bilderna är i vecka 29+6 och har exakt 10 veckor=70 dagar kvar 🙂

Och idag är vi inne i ny vecka. Och är under 70 dagar, gillar när vi är under nytt tiotal. 🙂

Nu måste jag göra mig klar o dra mig till jobbet 🙂

Ha det bra alla 🙂

Kram på er

Kommentera

