20 Augusti

20 Aug

Det känns lite galet att vi redan har kommit så långt in på det här året. Jag tyckte att förra året nyss tog slut och detta året nyss börjat.

Man ser det ju bland annat på barnen, Mira som kom till världen som ett fint avslut på förra året, och vi som fick ett plus på stickan i början av detta året.
Och nu, Ja Mira är 8 månader och vi går in i vecka 30 i graviditeten 🙂 Helt galet 🙂

Och jag har fyllt år, Sommaren o semestern passerade(även om det inte var mycket till sommar, men trevlig semester ) Och snart fyller min älskade man 30 år.
Och ja även denna sommar firade vi 1 år som gifta, 🙂 Vart tog det året vägen?

Nä tiden går fort. Ibland behöver man bara stanna upp och njuta lite. Och jag tror att man lätt glömmer bort det ibland. Jag brukar ibland ligga på soffan/sängen och känna hur det rör sig inne i min kropp. Denna lilla krabat som vi längtar till ska komma ut, rör sig för fullt där inne. Då njuter jag. Men man glömmer så snabbt bort allt, då det passerar så fort. Ibland brukar jag fundera på hur jag kände när jag satt där med stickan i handen och insåg att, shit vi ska bli föräldrar På Riktigt.
Nä stanna upp och njuta av tider som är bra, och njuta varann när man är i gott sällskap. Det ska man nog bli bättre på: )

Även när bebis kommit ut känner jag att man måste ta vara på tiden. Njuta och bara ha det bra. För den tiden går fort har vi ju sett..
Och jag som knappt ens fattat än att vi kommer snart ha en liten bebis här hemma som växer alldeles för fort och som vill ha vår uppmärksamhet för jämnan 🙂 Underbart och en aning skräckslaget 🙂

Ja idag hade jag hoppats på att få jobba. Då jag vet att jag behövs på ett ställe, men tydligen så var det andra som fick gå före. Synd. Men såna är reglerna. Det vet jag.
Jag gillar inte riktigt det här sättet att arbeta egentligen. Att vakna på morgon och inte veta om man får jobba eller inte. Men så blir man lätt bortskämd å. Har ju gått på fyra veckors schema nu så. Och så har jag ju varit tim vik i fem år nu. ÄLskar arbetet men gillar inte sättet att inte veta. Men Är ändå tacksam då jag får jobba.

Så denna dagen ska vi fylla med annat. Får ev besök och lite sällskap av Milla 🙂 Sen tänkte jag dra ner på stan till AF och FK. Har lite ärende dit så.
Annars blir det nog att tvätta lite och ta det lugnt. Vila upp inför en förhoppningsvis arbetsdag i morgon 🙂

Ha det toppen!!!
KRam på er

 

2 svar to “20 Augusti”

  1. charlotte andersson 21 augusti, 2012 den 10:51 #

    Ja det är helt galet vad tiden går fort. Känns inte som att det var så längesen jag själv fick de där pluset på stickan, och inte så längesen Mira föddes heller men hon blir snart ett för tusan 😉 Jag är så glad att ni ska få en bebis, att Mira ska få ännu en kusin =)
    Lääääääängtar till den lilla tittar ut ❤

  2. Johanna - Mamma till Leija ♥ 24 augusti, 2012 den 10:44 #

    Sv: Eftersom jag hade tagit för lite gips, så vek nedre delen av magen in sig när man ställde den. Sen blev där ett litet hål mitt på magen med pga att den va för tunn. Så jag både lagade och gjorde den stabilare. Nej, man behöver inte bättra på den om man tar ordentligt med gips från början! Bara jag som snålade… Det é kul att ha en sådan, för då ser man ju hur man såg ut IRL. Jag gjorde min i v.35, för jag vågade inte vänta längre. Det é extremt kladdigt, så va gärna utomhus. Du behöver gladpack, sax, en skål med vatten & gipsbindor. Och gipsa inte ryggen, för då kommer du inte loss, haha! 😀 Sen kan man ju spraymåla den & knyta ett fint satinband runt 🙂
    KRAM

Kommentera

