Jobbat jobbat o ja jobbat…

11 Aug

God morgon 🙂

Ja det har varit en period nu där det känns som att jag inte gjort annat än jobbat, vilket visserligen är bra 🙂 Men inget hinns med känns det som. Pratar/träffar inte vänner, bloggar inte, städar inte hemmet. Man jobbar, är slut när man kommer hem. Och så kanske det blir en tur till föräldrarna eller svärisarna.

Tex vänner o syskon o övrig familj som bor långt borta, kommer jag knappt ihåg när jag pratade med tyvärr.. Känns så tråkigt.. Får rycka upp mig lite tror jag: )
Och så behövs det läggas lite tid på rörelse. Promenader o annat. För jag orkar ju knappt nånting, kanske knappt promenader heller, men vet ju att det är bra så nån kortis då o då ska jag nog kunna pina mig igenom 🙂 hehe..

Känns även som det är mycket framöver här.
Ska äntligen till BM på torsdag. Känns längesen nu, och man vill ju höra hjärtat så man vet att den där inne mår bra. Och så har ju min BM varit på semester så fick träffa en annan. Har inte träffat henne sen v 21+ ?. Och är ju i v 28+ till veckan. Så ska bli skönt o få ventilera lite med henne. OCh framförallt höra att bebis mår bra. Tycker nämligen att den inte är så aktiv alltid. Men känner den  då o då. När jag inte känt nå på länge blir jag så nervös. Så kommer nåt litet livstecken. Nån rörelse. Då lugnar jag mig 🙂

Sen fyller ju älsklingen min snart 30 år 🙂 Slutet på månaden. Och då har det bestämts med hans familj att det ska bli en lite tur med Birka Cruises helgen före. Så det ska bli trevligt. Är då hela hans familj som ska följa med 🙂 SEr vi fram emot. Och den båten är mysig, och mycket god mat 🙂

Sen blir det väl kalas när han fyllt år, helgen efter. Då jag ringt och beställt smörgåstårta, från den bästa 🙂 Mws mat i rengsjö 🙂 (hon som gjorde vår mat till bröllopet)

Och under tiden hoppas vi bara att jag orkar jobba så länge som möjilgt 🙂 Börjar ju dra ihop sig lite nu.Under tre månade kvar tills vi blir föräldrar. Kan knappt fatta det liksom. Att vi ska få ett barn, en liten krabat som vi ska ta hand om o få se växa upp 🙂 Och vi ska titulera oss själva mamma och pappa. Känns wierd.. 😉 men fantastiskt.
Ibland kollar jag mig själv i en spegel, och kommer på. Men shit jag är ju faktiskt Gravid. JAg bär på ett barn i min kropp. Nåt som jag så länge längtat efter, men det legat så långt bort att jag aldrig kunnat ana hur det skulle kännas. 🙂
Och att jag nästan gått 28 hela veckor. Det är ju så lite kvar jämfört med vad som gått 🙂 Tror det står 86 dagar nu på min nedräknings app 🙂 Galet 🙂

Ska försöka ta lita nya bilder oxå. Har märkt att jag slarvat lite med det 🙂 Blir väl mest när man ska nåt eller så. Men ska försöka ta nu när vi går in i ny vecka kanske 🙂
För växer, det gör den 🙂 hehe..

Idag ska vi nog åka en tur till Gävle med svägerskan o o pojkvännen hennes. Ska bli trevligt. Sen behöver vi nog lägga lite tid i helgen på att ta hand om vårt hem 🙂
Har nyligen köpt nya hyllor till vardagsrummet, det var på tiden 🙂 OCh skruvat ihop dem. Vi hjälps åt, men delar liksom upp det lite, Finns vissa saker han är bra på som han gör o jag vissa. Kan tänka mig att det ser roligt när jag sitter på golvet o skruvar hylla i V 28 med stora magen 🙂 Men det funkar 🙂 hehe..

Nu ropar magen efter frukost. Ska gå se o mannen e vaken 🙂
SKa se mig om efter lite nya bilder, om det finns nå tagna 🙂 Annars får jag väl bli bättre på det oxå 🙂

Ha en underbar helg!

Kram på er

I brist på annat, så slänger jag in en halv dålig bild på mig själv, i mitt nya favoritplagg 🙂 Som dock inte är lika roligt att ta av sig för toa besök, men om vi bortser från det så 🙂

Ett svar to “Jobbat jobbat o ja jobbat…”

  1. Charlotte 12 augusti, 2012 den 08:09 #

    Lite smått avis på ditt favvoplagg och även på din fina BEBISMAGE =)

Kommentera

