JA det var väl dags nu då :)

2 Maj

Ja både att blogga som ju var en evighet sen.. igen 🙂

Men oxå att tillkännage våran lycka 🙂

I Höst ska Tomas och jag bli föräldrar. KAn knappt tro att det är sant själv. Därav har jag väntat så länge med att skriva det helt öppet.
Men är ju i vecka 15. Så¨det var väl dags nu 🙂

Om bara fyra veckor får vi se det lilla knytet och jag längtar så.

Beskriva känslor kanske… Ja.. hmm..  Lycka, omvälvande. Livrädd, Skräckblandad förtjusning, förväntan. Ja typ här kommer alla känslorna på en o samma gång.
Känns även overkligt. Trodde jag skulle få vänta bra mycket längre på det här. Men vi är väldigt glada över vad som komma skall.

Och det verkar ju som den växer på där inne, då jag växer på utsidan 🙂
Ja det var det det 🙂 Blir mer verkligt oxå när man talar om det för folk, nästan alla vet ju ändå. Men jag vet inte riktigt vilka som läser min blogg så 🙂
Och just ordet Gravid. I början skrämde det mig. Jag sa det aldrig. Jag sa bara att det vart så här nu, eller så 🙂
Men sen jag började använda det och faktiskt högt säga, JAg är gravid. Då var det som att det gick upp för mig. Att ja jag är faktiskt gravid. 🙂 Jag ska få bli mamma. Det är en underbar känsla. Men svår att beskriva i ord, som kanske märktes längre upp 🙂
Att vi ska få något som vi tillsammans har gjort. Är ju fantastiskt bara det.

Och känns skönt nu när jag skrivit det här. För då kan jag fortsätta att delge mina känslor o annat här. Vet inte varför jag väntat med att skriva det heller, men det har inte känts verkligt, och då har jag haft svårt att säga det till andra. I början kändes det som man ljög för dem.. Men det verkar ju vara sant. Testerna talar ju sitt tydliga språk,.
Kan slänga in en bild på dem å 🙂


Ja tydligare kan det väl inte bli 🙂
Detta togs en måndags eftermiddag i slutet på Februari 🙂

Ja nu vet ni 🙂
Ha de toppen

KRam på er,

 

4 svar to “JA det var väl dags nu då :)”

  1. Johanna - Mamma till Leija 3 maj, 2012 den 07:05 #

    Det e den bästa resan som finns! Åh, jag vill va gravid igen! Tyckte ul va det häftigaste av allt… Kram på er

  2. Charlotte 3 maj, 2012 den 10:22 #

    Äntligen så har du uppdaterat bloggen och ÄNTLIGEN så ska ni få bebis 😀
    Ska bli så skoj att få bli moster igen :0) Vem vet där kanske är två 😉

  3. MammaFiiia 4 maj, 2012 den 05:12 #

    VA kul att du äntligen vill berätta om världen=) Visst är de en konsyig känsla men den underbaraste som finns=)
    Är så lycklig för er skull å att ja ska få bli moster igen=)
    Kramar

  4. Malin 4 maj, 2012 den 02:59 #

    Grattis igen!! 🙂 tycker det är så himla häftigt att vi ska få barn med bara några veckors mellanrum! Det visste man inte när man bodde på solskensgatan 😉 kram till er!!!!

Kommentera

