Äntligen Skåne here we come!

29 Nov

Ja i morgon är det äntligen dags för oss att tåga ner till skåne. Var ett år sen sist nästan sen vi var där nere, o ett och ett halvt år sen vi åkte tåg ner sist. Så det känns underbart! För nånstans så är det ändå ganska skönt o åka tåg 🙂
Så i morgon bitti far vi 🙂 Ner mot mitt skåneland. Till min underbara familj som jag håller på att saknar ihjäl mig efter!!! Till mina vänner!! 🙂

Här hemma händer det inte så värst mycket. Jag har jobbat en del. Jobbat sista passet som assistent. Var nån annan som tog över nu. Blir så med uppsägningar o grejer, då får man ge bort sitt jobb till andra som behöver det mer! Ja eller nåt sånt.. (Dock så var det inte på min begäran, utan jag vart av med det)
Men jag har ju fortf dagis, o jobbar ganska mycket där. Så länge det är hyfsat med jobb där så är det ok =) Men jag söker ju ändå jobb på andra ställen hela tiden!!!

Och snart är det jul 🙂 SOm jag längtar!!! Längtar efter maten bland annat faktiskt 🙂 Ska bli så gott med julmat!!

Och träning!! Ja träning ska det bli mer av. Nu när vi varit i Skåne blir det hårdträning och strikt med sötsaker, ända fram till jul. Sen tar vi lite paus, tränar/motionera ska jag försöka göra ändå, men med maten inte lika strikt: ) Måste ju äta lite gott i jul 🙂 Sen är det träning igen i JAnuari!! Nu jäklar ska dessa kilona bort igen som jag lagt på mig efter att jag nyss tappat den del av mig själv!! Vill ju inte ha dem tillbaka.. Några kom ändå. Men jag ska nog ta o skaka av mig dem, för de försvinner ju tyvärr inte av sig själv!!

Jag vet att jag bloggar lite sällan, men ibland känner jag att jag inte har nåt att skriva om, o ibland så har jag nåt att säga, men inte orkar skriva!!! O ibland är det till o med så att jag egentligen har mycket jag bara vill skriva, för att skriva av mig liksom, men som jag samtidigt inte vill delge allmänheten om. Så därav inte så mycket bloggande nu för tiden 🙂 Men förhoppningsvis blir det lite mer snart.. med kanske lite bilder o sånt 🙂 Från skåne kanske…. 🙂

Och ingen snö har vi fått än.. Helt otroligt, vi är snart inne i december o ingen snö!! Skönt ibland dock. MAn kan fortfarande ta raska promenader utan att halka.. Men så är det grått o trist, regnar o fryser så det blir rena halkbanan. O det gillas inte!!! O det är så mörkt utan snö..Så lite längtar jag efter den.. Men inte så värst!!! Bara den är här till lucia så är jag nöjd 🙂

Nu kommer snart kusin Sara o Minea o myser med mig 🙂 Så underbart!

Och skåne, i morrn ses vi!!! Puss o kram på er vännerna mina. Här o där!

4 svar to “Äntligen Skåne here we come!”

  1. Johanna - Mamma till Leija ♥ 29 november, 2011 den 04:17 #

    Trevlig tågresa, så ses vi på söndag 🙂
    Kram

  2. Charlotte 29 november, 2011 den 10:13 #

    Det var ju på tiden att du uppdaterade,
    Har varit inne här och kollat sen den 13 och blivit lika ”besviken” var gång för att du inte skrivit något ;0)
    Imorgon äntligen så ses vi ❤
    Trevlig resa

  3. i min lilla lilla värld 1 december, 2011 den 11:40 #

    Hoppas du blev nöjd med sakerna =)

  4. MammaFiiia 7 december, 2011 den 06:17 #

    Så kul att äntligen ha fått träffa er. Saknade er massa.
    Ha en underbar onsdag gumman.
    Kramar

Kommentera

