Kanske lite fler dagar på en gång..

4 Nov

Börjar med..

Dag 5 – Tonårens trots.

Ja jag antar att det är en av alla de där trotsåldrar som alla går igenom. Alla gör vi nog massa som vi kanske inte skulle gjort om vi fick komma tillbaka till tonåren.
Ja så även jag har väl varit lite trotsig när jag var i tonåren 🙂
Men jag minns nog mest att jag sällan var ”trotsig” ensam. Eller stöddig o kaxig o så.. Det var jag mest om jag var med någon annan. Som att vi liksom gaddade ihop oss, mot någon vuxen. Ja vad som händer i tonåren får nog stanna vid minnet. Inget jag vill dela med mig av direkt. Men kan säga så här, fick jag göra om de åren så hade jag absolut gjort massor annorlunda. Bland annat, inte skolkat från skolan. För skolan är den starten i livet som vi behöver för att komma vidare med bra arbete o annat. Jag hade kanske lyssnat mer på vad vuxna haft o säga, för inte förrän man blir vuxen själv, inser man att de faktiskt bara ville ens eget bästa:)

 

Dag 6 – Första/ Bästa kyssen

Hmm.. Ja första kyssen. Vet knappt om jag minns den. Vem kan det ha varit med.. ja förmodligen nån av  pojkvännerna från grundskolan, vilket då innebär från höganäs. Finns nog två alternativ till den titeln..

Bästa.. hmm… Ja.. första kyssen som gift är nog svår att slå 🙂
Alla andra är ett minne blott, vissa fina minnen vissa inte.. 🙂

 

Dag 7 – Förebilder/idoler.

Ja jag tycker det är svårt med idoler, självklart är Westlife en stor musikidol. Men de är inte de enda jag lyssnar på. Utan Scotts är oxå en favorit. Och mycket annat musik med. Så i musikväg känner jag inte att jag kan säga att det bara finns en idol.
Men annars. Ja Tomas är lite av min idol. Han har visat mig en väg i livet som jag absolut vill gå 🙂

Men förebilder. hmm.. ja jag vet faktiskt inte riktigt,. Jag har några stycken. De har barn, hem o arbeta. partner o klarar livets hårda vägar.

 

Ja dessa får räcka så länge, fast jag vet att jag är många dagar back 🙂 hehe..

Kommentera

