Äktenskap…. Ja o liite bandy :)

28 Okt

Äktenskap är ett stort ord. För mig ett häftigt ord, och inget jag har förknippat mig med.

Men kom på idag att jag och min man då, har ingått äktenskap. Vi har inte bara ett förhållande, vi har ett äktenskap,  o vi är inte bara sambos utan man o hustru.

Så klart har jag ju vetat vad jag gav mig in i när vi gifte oss. Men idag bara slog tanken mig. Vi har ett äktenskap! Så häftigt det låter. Så vuxet på nåt vis! Men ack så härligt.

Och jag älskar att uttrycka just det. Att han är min äkta make, o jag är hans fru. Det är vi två. Vi har varann.. O kärleken lever kvar.

Förut när jag började prata om att jag ville gifta mig så hade jag inte direkt oddsen på min sida. Mina föräldrar hade ju gift sig, och skilt sig o gift om sig:) Men alla människor är inte rätt för varann, o det vet man inte vare sig man gifter sig eller inte, utan när man lever tillsammans.

Och mannens föräldrar hade varit i lag i mer än 30 år och är inte gifta.  Så jag fick höra av några då att man ofta tar varandra för givet när man gift sig osv..
Men jag tror inte att man kan ta för givet att sånt händer bara för att man gift sig. Man ska aldrig ta varandra eller kärleken för givet. Man ska alltid rå om varandra, visa varandra kärlek och finnas där för varandra. Oavsett om man är gift eller inte, om man har barn eller inte.

Men ja jag fick ju till slut min man:) Och vi älskar varandra lika mycket än, om inte mer:) hehe.. Och det skulle aldrig falla mig in att ta honom för givet!
Jaja det var det det 🙂

Idag är det fredag. DEt är dags för bandy. Äntligen. Tycker det ska bli roligt..! Sen är det ju helg. I morgon ska mannen o jag ta en mysdag, den vi inte tog igår på femårsdagen, då vi jobbade. Men o andra sidan så är ju alla dagar anledning att mysa:)

Jag vet att jag inte riktigt skött mig på den där 31 dagars utmaningen 🙂 Men har tänkt skriva, men inte haft den rätt gnistan.. O sen fastna jag lite.. Men jag ska bättra på mig:)

Ha en trevlig helg! O håll tummarna för Giffarna ikväll=)


En härlig bild på oss från förra sommaren 🙂 Lyckliga att vi har varandra. Efter allt som hänt då.

 

Ett svar to “Äktenskap…. Ja o liite bandy :)”

  1. Johanna - Mamma till Leija ♥ 29 oktober, 2011 den 10:30 #

    Så fint skrivit om kärleken 🙂
    Hoppas ni har en bra helg!
    Kramar

Kommentera

