Saknar….

21 Okt

Ja nu har jag städat lite o kört några maskiner tvätt, o diskmaskinen är körd 🙂 Ja det var väl allt jag skulle göra idag tror jag 🙂

Försökte mig på att städa toaletten med, men det vart inte så bra.. Jag är inte så bra på det.. Mannen gör det bättre… O sen stod jag inte ut där inne, tyckte det bara luktade illa.. Borde åtminstone lukta lite rent där inne när jag varit där o torkat lite, men jag tycker inte det jag.. Aja.. Vi får se när han kommer hem om han är nöjd med det hur det är där inne, eller han känner för att göra det själv:)

O så sitter jag å funderar över julen som snart tågar in här.. Lillasyster ska ha barn före det. O ännu före det ska vi åka till Skåne..
Som jag längtar.. Men jag hade gärna firat jul med min familj. Men så är det juh. Klart man vill göra det. Men nu är det så att min familj är ju iaf delat på två. Å sen vill vi ju fira med mannens ibland å.. Så det är tre familjer man pendlar mellan, o det blir så långt mellan gångerna, o det känns lite tråkigt.
Men sen saknar jag ju min familj oxå, inte bara på julen utan jämt. Men så klart blir det starkare när det är jul, nyår, påsk, midsommar, o framförallt min födelsedag. DEssa dagar, eller några av dem, som man är van att fira tillsammans, och har minnen till. Men det är väl baksidan med att bli vuxen!

Iaf så ska vi ju då åka ner snart *längtar* den 30 November åker vi med tåg ner. Och stannar till brorsans födelsedag, den 5 dec. Och det är inte så lång tid, ändå vill vi försöka få så mycket tid så möjligt med så många som möjligt=) O det är inte lätt att pussla ihop. Med alla som man vill träffa, o en del jobbar osv.. Men vi gör vårt bästa. Vi lovar. Så får vi inte ihop det med någon, Snälla bli inte arg på oss då, för ibland går det bara inte att få ihop alla. Vi gör så gott vi kan..
Vi ska iaf gå på dop på söndagen, den 4 🙂 Fick fin inbjudan idag:) Som vi självklart ska tacka ja till 🙂
Sen de andra dagarna ska pusslas ihop mellan syskon, föräldrar,släkt, vänner o lite mat, semester o lugn:) Ja vi får väl se hur det blir med det:)
Det löser sig nog:)

Sen tar vi julen efter det:) hehe.. Blir jul hemma här i Bollnäs då iår. Eventuellt hemma hos oss, då vi har bra med plats här. Men det får vi se. O i så fall vilka som kommer.. O hur det blir. Ja sen är det julklappar,, ja usch.. Vi har iaff bestämt oss för att inte köpa så mycket.  Men folk vill ju veta vad vi önskar oss:)
Det jag önskar mig av ett par stycken, typ pappa o dem, mamma o dem, fia o sara, är foto på era barn 🙂 Ja jag får väl fundera till er som frågat mig o se om vi kommer på nå=)

Nu slutar mitt hjärta snart.. Saknar honom. o vi ska ha lite myshelg! Bara vara o ta det lugnt. O inte några måsten. DEt är skönt. För nu har jag ju redan städat=)

Ha en superskön helg! TA hand om er. o varann! KRamar

4 svar to “Saknar….”

  1. Johanna - Mamma till Leija ♥ 21 oktober, 2011 den 09:22 #

    Kul att ha mycket att längta till 🙂
    Kram

  2. Malin 21 oktober, 2011 den 10:59 #

    Jag tycker synd om dig som har så långt till din familj under julen. Jag trodde att vi hade det jobbigt med alla man vill åka till. Men de är ju ändå som mest 5 mil bort..
    Snart är det iaf dags att börja pyssla, baka och jag hoppas vi fortsätter med glöggmyset på advent i år 🙂
    Ska försöka göra din jul i Bollnäs fin ändå!
    Kram

  3. Therese 21 oktober, 2011 den 11:50 #

    Lotta sa idag att ni skulle komma ner, vi kan ju se om ni får lite tid över så kan ni ju komma hit en sväng med dem och hälsa på! 😀

  4. MammaFiiia 22 oktober, 2011 den 05:33 #

    Ja saknar er massor. Men längtar till ni kommer=)
    Här har vi liknande problem, 4 familjer att turas om att fira jul hos. De e skit, särskillt när man då oxå bara har barnen varannan jul.

    Josefine har inte fotats på dagis iår så tyvärr kan de inte bli några bilder på henne=(

    Kramar

Kommentera

