stavgång :)

12 Okt

God morgon.. Eller ja förmiddag är det ju nu då 🙂

Jag hade bestämt mig innan jag vaknade att jag skulle ta mig en morgonpromenad idag om det inte vart jobb. O när jag vaknade efter åtta så visste jag att det inte vart nå jobb..  Kände mig lite seg så låg kvar o drog mig lite.. Men väl uppe så är det vanliga morgonrutiner, läsa ljusnan på dass:), starta datorn o ta ett glas juice=)
Startade även en maskin tvätt:) Men sen satt jag här, o vart bara segare, o tänkte nä nu måste jag gå ut o gå.. Jag såg ju att det var så fint ute, dock lite kallt, men ändå.
Iaf, sagt o gjort, ut kom jag ungefär runt halv tio. O tänkte att idag kan jag ju testa o ta en runda med stavarna..

Ja hela rundan kändes lång, långsam, tung o motig, det kändes kallt o jag fick typ ont överallt av att gå med stavarna.. O kände att nä stavar orkar jag inte med. Eller kanske skulle de få en chans till… Ja vi får se tänkte jag.. För det kändes som tempot saktades ner av stavarna..
En liten vettig tanke slog mig under tiden oxå att det kanske är så att det är ovana rörelser för min överkropp, för även när jag går utan stavar så rör jag på armarna, så blir ju inte det trycket som med stavarna i backen .. .

Men ja som sagt så kändes det mest jobbigt.. Och tiden kändes låååång.. O jag vågade inte ens kolla på klockan. Men när jag kom här nere vid skolan, ett par hundra meter kvar hem. Där kollade jag på klockan på väggen, ser bara att visaren inte är nere vid halv, som jag tänkte. för jag tänkte att klockan borde runt halv elva.. Jag såg inte exakt, för solen lyste.. Men när jag såg så insåg jag att den är nog runt kvart över tio.. Kände att det kan inte helt stämma, men om det ändå gjorde det, så var det ju bra, så jag fick ändå lite hopp om att klockan stämde, så jag raskade på i ett bra tempo. O kom hem o klockan var bara tjugo över tio =) Jag hade asså gått på 50 minuter, trots allt 🙂 Duktiga jag..
Så ja stavarna får nog fler chanser ändå =)

Nu har jag intagit lite frukost, o pratar med sis 🙂 o tvätten är hängd.. O så får vi se hur dagen ser ut.. .Jobb i eftermiddag/kväll blir det iaf.

Ha en bra dag!

Kram på er

3 svar to “stavgång :)”

  1. Johanna - Mamma till Leija ♥ 12 oktober, 2011 den 03:25 #

    Skönt att komma ut på en promenad!
    Kram
    P.S Det e okej att ni kommer med på dopet efteråt med! 🙂

  2. i min lilla lilla värld 12 oktober, 2011 den 10:30 #

    Jag tycker det är kul att gå med stavar, men blir aldrig av nu när jag har vagnen =(

  3. malin 19 oktober, 2011 den 07:58 #

    Tack för dina fina ord! Ibland kommer man bara in i sånna dåliga tankemönster.. vet inte varför jag gör det. Känner mig dock lite mer lättad när jag fick skriva av mig lite..
    Efter regn kommer solsken brukar dom ju säga.. Snart kommer ni ner. Ska bli toppen kul o ses!! Många kramar

Kommentera

